Odpowiedzi

2010-02-07T19:19:11+01:00
Hmm.. jest to obszar suchy, występuja tam dwie pory roku: pora deszczowa i sucha. Zyja tam kangury, misie koala zywiace sie lisćmi eukaliptusa (jedynej rośliny, która rośnie dziko tylko w Australii)
coś jeszcze?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:22:04+01:00
Australia (Związek Australijski, Commonwealth of Australia) – kraj położony na półkuli południowej, obejmujący najmniejszy kontynent świata, wyspę Tasmanię i inne znacznie mniejsze wyspy na Oceanie Indyjskim i Spokojnym. Australia na powierzchni nie sąsiaduje z żadnym krajem, natomiast poprzez morza krajami sąsiadującymi z Australią na północy są: Indonezja, Timor Wschodni i Papua-Nowa Gwinea; na północnym wschodzie: Wyspy Salomona, Vanuatu oraz Nowa Kaledonia; na południowym wschodzie: Nowa Zelandia. Australia jest jedynym państwem, które jest również kontynentem.

Stanowi szóste pod względem powierzchni państwo świata.

Australia jest krajem wysoko rozwiniętym, z wielokulturowym społeczeństwem. W porównaniu z innymi państwami Australia jest notowana wysoko jeśli chodzi o jakość życia, opiekę zdrowotną, przeciętną długość życia, poziom wykształcenia, Wskaźnik Rozwoju Społecznego (Australia jest na trzecim miejscu po Norwegii i Islandii), swobodę działalności ekonomicznej, wolność osobistą i prawa polityczne. Miasta Australijskie są w światowej czołówce w dziedzinie życia kulturalnego.