Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:24:50+01:00
Skala 1:100
5,5m=550cm
550cm:100=5,5cm
4m=400cm
400cm:100=4cm
P=½*5,5cm*4cm=11cm²

Przeciwprostokątna (nie ma o niej mowy) z tw. Pitagorasa:
4²+5,5²=x²
16 +30,25=x²
46,25=x²
x=√46,25cm
2010-02-07T19:28:01+01:00
Wymiary tego trójkąta to 11 cm 2, przyprostokątne - 5,5 cm , 4cm , bo
5,5 m = 550 cm
4m = 400 cm
11 m2 = 110000 cm 2
550 m / 100 = 5, 5 cm
400 cm / 100 = 4 cm
p = 4cm x 5, 5cm / 2= 11cm2