Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:28:58+01:00
Pomiot
Rodzaje:
gramatyczny
domyślny
szeregowy
logiczny

Orzeczenie
Rodzaje:
czasownikowe
imienne(łącznik + orzecznik)

Przydawka: Jaki jaka jakie czyj czyja czyje który która które ile czego z czego
Rodzaje: rzeczowa, dopełniaczowa, przymiotna, przyimkowa

Dopełnienie kogo czego komu czemu ...

Okolicznik
Rodzaje:
czasu kiedy
miejsca gdzie
sposobu jak w jaki sposób
przyczyny dlaczego
celu po co
warunku pod jakim warunkiem
przyzwolenia mimo co mimo czego
2010-02-07T19:34:49+01:00
OKOLICZNIK
kiedy? - czasu
gdzie? skąd? dokąd? którędy? - miejsca
na co? po co? w jakim celu? - celu
jak? w jaki sposób?- sposobu
dlaczego? z jakiej przyczyny? - przyczyny
pomimo co? pomimo czego? - przyzwolenia
w jakim stopniu ? jak bardzo? - stopnia i miary
DOPEŁNIENIE (stoi blisko orzeczenia w zdaniu)
odpowiada na pytania przypadków (oprócz Mianownika iWołacza)
kogo?czego?, komu?czemu? , kogo? co? z kim? z czym?, o kim? o czym?
PRZYDAWKA
* RZECZOWNA jaki? , jaka?, jakie? ,czyj?, czyje? , czyja?
* PRZYMIOTNA który?, która , które?
* LICZEBNA ilu?, ile? czego? z czego?
Pozdrawiam ;)
Myślę że jakoś pomogłam ;)