Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:35:33+01:00
1) obliczamy pole jednej płytki
a = 20cm
P = a²
P = (20cm)² = 400cm²

2) obliczamy pole ściany
a = 2,5m = 250cm
b = 2,8m = 280cm
P = a * b
P = 250cm * 280cm = 70000cm²

3) 70000cm² - x
400cm² - 1,8zł

x = (1,8zł * 70000cm²) : 400cm²
x = 126000 : 400
x = 315zł

odp. Za płytki należy zapłacić 315zł.
2010-02-07T19:38:47+01:00
0,2m * 0,2m = 0.04m kwadratowego

2,5m * 2,8m = 7m kwadratowych

7m kwadratowych / 0.04 m kwadratowego = 17,5

17,5 * 1,80 zł = 31,5 zł
odp. Płytki potrzebne do pokrycia ściany kosztuja 17,5 zł
2010-02-07T20:00:44+01:00
Pole 1 płytki :
a=20cm=0,2m
P=a²=0,2m×0,2m=0,04m²

pole ściany:
a=2,5m
b=2,8m
P=a×b=2,5m×2,8=7m²

0,04m²=1,8zł
7m²=x

x= (1,8zł ×7m²) : 0,04m² = 12,6 : 0,04 = 315 zł

Odp. Płytki kosztują 315 zł.