15 zadań z Matematyki . Pomocy !
Jestem Przeziębiona a mam do zrobienia ok. 15 zadań z matmy . przy tym stanie " Myślenie boli "
zad.1 pole wynosi 160cm2 . podstawa ma długość 10 cm . podaj dłuośc podstawy tego trójkąta na którą opuszczono tę wysokość .

2. pole trójkąta wynosi 6 dm2 , a wysokość ma 30 cm długości. oblicz długość podstawy tego trójąta na którą opuszczoną tę wysokośc .

3. pole trójkata wynosi 160cm2 .podstawa ma długośc dwukrotnie większą niż wysokośćopuszczoną na tę epodstawe . Podaj wymiary tej podstawy i wysokości .

4. obwód kwadratu wynosi 23 cm . oblicz pole tego kwadratu.

5. Pole kwadratu wynosi 36cm2 . oblicz obwód tego kwadratu .

6.trójkat o podstawie a=8cm i kwadrat o boku tej samej długości mają równe pola . znajż długość wysokości tego trójkąta opuszczonej na tę podstawę .

7. Sprawdź czy podane wymiary sądługościami boków prostokąt którego obwód wynosi 40 cm , a pole 75cm2
a)10cm i 10cm
b)8cm i 12 cm
c)3 cm 25 cm
d)5 cm i 15 cm

8. obwód prostkąta wynosi 24 dm długość jednego z boków jest połową długości drugiego boku. oblicz pole tego prostokąta

9.obwód rombu jest równy 20 cm . Długości przekątnych wynoszą 6cmi 8 cm oblicz pole i wysokość tego rombu

10.suma długości obu podstaw trapezu i jego wysoości wynosi 45 cm.dłuższa podstawa jest dwa razy większa od krótszej , a wysokośćjest o 5 cm dłuższa od krótszej podstawy . oblicz pole trapezu

11.pole trapezu wynosi 54cm2 wysokości trapezu wynosi 4 cm. oblicz długości podstaw jeśli jedna z nich jest dwa razy większa od drugiej .

3

Odpowiedzi

2009-10-08T21:55:19+02:00
4. obwód kwadratu wynosi 23 cm . oblicz pole tego kwadratu.
bok kwadratu = 23:4=5,75
pole = 5,75 × 5,75= 33,0625

7. Sprawdź czy podane wymiary sądługościami boków prostokąt którego obwód wynosi 40 cm , a pole 75cm2
a)10cm i 10cm
b)8cm i 12 cm
c)3 cm 25 cm
d)5 cm i 15 cm
ODP: D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T22:07:56+02:00
Zad.1
jedna druga*a*h=160cm2
jedna druga*10cm*x=160cm2
jedna druga*10cm*30cm=160cm2
160*2=320
10*30=320
320/2=160
zad.2
jedna druga*a*h=600cm2
jedna druga*x*30cm=600cm2
jedna druga*40cm*30cm=600cm2
600*2=1200
1200/30=40
zad.8
24/3=8
2*8=16
16+8=24
zad.9
P=jedna druga*p*q
p=jedna druga*6*8=24
zad.6
6*6=36
6*4=24cm
obwód jest równy 24 cm.

1 5 1
2009-10-08T22:13:59+02:00
AD1.
P=½*a*h |*2
2P=a*h |/a
h=2P/a
h=2*160/10=32cm

AD2.
6dm² = 600cm²
P=½*a*h |*2
2P=a*h |/h
a=2P/h
a=2*600/30=40cm

AD3.
x-wysokość
y-podstawa

2P=a*h
2*160=2y*x
320=2y*x

AD4.
Obw=23
a=23/4=5,75
P=a²=33,0625cm²

Ad5.
P=36
a=√36=6
Obw=4*6=24cm

AD6.
P(kw)=8²=64cm²
h(tr)=2P/a
h=2*64/8=16cm

AD7.
a)Obw(TAK), P(NIE)
b)Obw(TAK), P(NIE)
c)Obw(NIE), P(TAK)
d)Obw(TAK), P(TAK)

AD8.
a=6
b=4