Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:38:54+01:00
Hej!!
Komizm-zespół cech budujących wesołość, śmieszność, pozytywne uczucia. Wyróżniamy komizm:sytuacyjny, językowy i postaci.
Pozdro!!!!
46 2 46
2010-02-07T19:41:31+01:00
Komizm - (gr.komikos-komediowy) - jedna z głownych kategorii estetycznych , opisana juz w starozytnosci. Za zrodlo komizmu uwazano niezgodnosc wyobrazenia z rzeczywistoscia, konmtrast pomiedzy oczekiwaniem, a osiagnieciem, miedzy kontekstem, a szczegolem.
W utworach literackich wyroznia sie trzy rodzaje komizmu:
-sytuacyjny - ukazanie zabawnych wydarzen, ktore przytrafiaja sie bohaterowi
-slowny - oparty na grze slow lub kontrascie miedzy wypowiedziami
-postaci
26 4 26