Odpowiedzi

2010-02-07T19:48:38+01:00
Oblicz,który z pierwiastków wystepujacych w kwasie metanowym ma najwieksza zawartość procentowa (% masy)
HCOOH = 2 + 12 + 32 = 46g

46g - 100%
12 g- x
x = 26,09 % ( węgiel)

46 - 100 %
2 - x
x = 4,35 % ( wodór)

46 - 100%
32 - x
x = 69, 6 % ( tlen)

Tlen ma najwiekszą zawartośc procentową
2010-02-07T19:49:18+01:00
HCOOH
m=1u+12u+16u+16u+1u=46u

%H= 2u*100%/46u= 4%
%C= 12u*100%/46u= 26%
%O= 32u*100%/46u= 70%

Odp:tlen

% czegoś w czymś obliczasz tak:
masa substancji razy 100%, podzielić przez masę całej substancji
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:52:26+01:00
Kwas metanowy= kwas mrówkowy
HCOOH
H=1u
C=12u
O=16u
Mc=1*12u=12u
Mo=2*16u=32u
Mh=2*1u=2u
Mrazem=46u
MO= 32u*100%/46u= 70%
MH= 2u*100%/46u= 4%
MC= 12u*100%/46u= 26%

ODP: Tlen.

pozdrawiam:)