1.Wypisz argumenty ,ze odpoczynek to nie lenistwo.
2.Pomóżcie mi wytłumaczyć związki frazeologiczne:
a)Żyć pełnią życia
b)żyć jak u pana Boga za piecem
c)tętni życiem
d)żyć z dnia na dzień
e)jeszcze trochę pociągnie
f)budzi się do życia
g)nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.

Pomóżcie... Plis ;)
Szybko, bo to na jutro mam....

3

Odpowiedzi

2010-02-07T19:57:56+01:00
1. - Odpoczywamy po ciężkiej pracy
- odpoczynek należy się każdemu
- możemy odpoczywać czynnie, np. jeżdżąc na rowerze
2.
a). żyć aktywnie, nie narzekać na los
b). mieć się bardzo dobrze w życiu
c). radosny, szczęśliwy
d). nie planować niczego na dłuższy czas
e). żyje, daje rade
f). zaczyna żyć aktywnie, nie zamartwia się
g). nie robi się drugi raz czegoś, co kiedyś skończyło się porażką
;))

2010-02-07T19:58:59+01:00
2.
a)Korzystać z życia.
b)Mieć w życiu szczęście,żyć dobrze.
c)Jest wesoły,żywy.
d)Żyć aktualnie a nie myśleć co będzie za tydzień.
e)Jeszcze trochę będzie żyć.
f)Zaczyna lepsze życie.
g)Nie robi się dwa razy tego samego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T19:59:37+01:00
Ad.2
a)Żyć pełnią życia - brać z życia to co najpiękniejsze, aktywnie spędzać czas, nie tracąc go na nudę
b)żyć jak u pana Boga za piecem - beztrosko i spokojnie
c)tętni życiem - energiczny, żywiołowy
d)żyć z dnia na dzień - nie przejmować się niczym, o nic nie troszczyć
e)jeszcze trochę pociągnie - .....może, że tak łatwo się nie podda
f)budzi się do życia - radosny, uśmiechniety, zadowolony i szczęśliwy.....
g)nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. - nie popełnia się dwa razy tego samego błędu


ad1
odpoczynek to nie lenistwo
można odpoczywać aktywnie, jeżdżąc na rowerze, koniem, pływać, wspinać się po górach,
odpoczywać, czyli regenerować organizm
1 5 1