Takie se zadanka xD
Musze na jutro ;P
Dam najlepsza jak ktoś zrobi dobrze WSZYSTKIE zadania ! xd
`Spotkanie z fizyką, gim. 1'
Str.71

Zad.6.) Połącz masę i ciężar z poprawnymi określeniami (prosze nie stzrelac , jak nie wiesz , to ine rób) ;
A.) Masa
B.) Ciężar
1.wielkość liczbowa
2.wielkość ta jest niezmienna dla danego ciała
3.zalezy od położenia ciała względem ziemi
4.jednostką podstawową tej wielkości jest kilogram
5. jednostką podstawową tej wielkośc jest niuton
6.mierzysz ją za pomoca siłomierza
7.wyznaczasz ją za pomocą wagi

Zad.10.) Trzy pomarańcze mają ciężar 9 N , zaś jeden arbuz ma masę 1,7kg. Ile wynosi ciężar wszystkich owoców?
Tu prosze o dużo obliczeń xD

Zad.11.)
Jaką masę pokazałaby waga , na której położonoby owoce wymienione w zad.10 ? xDD


Z Góry dzięki za szybkie , dobrze zrobione zadanka ;P ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:11:21+01:00
Zad 6
Masa: 1, 2, 4, 7
Ciężar: 3, 5, 6

Zad 10
Pomarańcze 9N
Arbuz 1,7kg*10n/kg=17N
9N+17N=26N
Fg=26N

Ciężar wynosi 26N.
Tyle obliczeń w zupełności wystarczy do prawidłowego
rozwiązania ; )

Zad 11
Arbuz 1,7kg
Pomarańcze 0,9kg [0,9kg*10n/kg=9N]
1,7+0,9=2,6kg
Waga pokazałaby masę 2,6kg.

Ja tak pokazałam pani z fizyki i powiedziała, że zadanie zrobiłam dobrze.
40 4 40
2010-02-07T20:18:43+01:00
Zad.6
a)2,4,7
b)1,3,6
zad.10
9 N:3 N=3 N-jedna pomarancza na 3 N
1kg to 30 N wiec 3 N to 0,3kg- Jedna pomarancza ma 0,3 kg czyli 30dag czyli 3 czyli 3 pomaranicze maja 90 dag (0,9kg) i jeden arbuz ma 1,7kg
zad 10
30 dag +30 dag+ 30dag+1,7kg=2 kg i 60 dag
15 3 15
2010-02-07T20:51:57+01:00
Z.6
A- 1,4,7
B- 2,3,5,6

z.10
Dane: Obl.:
Fg1= 9N Fg=?
m2 =1,7kg
g=10 m/s2 Fg= Fg1+Fg2
Fg=m*g
[Fg]=[kg*m/s2]=[N]
Fg2=1,7*10=17N
Fg=9+17=26N
Odp.: Ciężar tych owoców wynosi 26N

z.11
Dane: Obl:
Fg1=9N m=?
g=m/s2 m=m1+m2
m=1,7kg Fg=m*g/:g
Fg/g=m
[m]=[N/m/s2]=[kg*m/s2 / m/s2]=[kg]
m1=9/10
m1=0,9kg
m=1,7+0,9=2,6kg
Odp.: Masa tych owoców na wadze wynosi 2,6kg.


20 4 20