Odpowiedzi

2010-02-07T20:03:21+01:00
Gdy komórka jajowa zostanie zapłodniona, ciałko żółte rozrasta się i tworzy ciałko żółte ciążowe.

W razie zapłodnienia jaja ciałko żółte rozwija się do 2. miesiąca ciąży, osiągając wielkość wiśni (tzw. ciałko ciążowe), po czym ulega powolnemu zanikowi (utrzymuje się jednak czasem aż do porodu).

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:35:57+01:00
Kolega po części ma rację ale nie do końca
1) kiedy dojdzie do owulacji (uwolnienie kom. jajowej) pęcherzyk Graafa, z którego uwolniła się komórka jajowa zamienia się w ciałko żółte. Ciałko to produkuje progesteron, który pogrubia mięśniówkę macicy przygotowując ją do implantacji.
2) Ciałko żółte zanika dopiero po wytworzeniu łożyska, ponieważ ono przejmuje jego funkcję i zaczyna produkować progesteron, oczywiście może się zdarzyć, ze zostanie do końca ciąży
3)Jeśli nie dojdzie do zapłodnienia ciałkożółte zamienia się w ciałko białawe i zanika
1 5 1