Mały Antek nial 32znaczki.Kilka nowych znaczków dostał na urodziny.Niestety, jeden z gości rozlał herbatę i zniszczył az 26 znaczków , czyli dwie trzecie kolekcji .Ile znaczków dostał na urodziny?
n-liczba nowych znaczków
...- całość kolekcji
...-zniszczona część kolekcji
( działania prosze w równaniu i sprawdzenie )

3

Odpowiedzi

2010-02-07T20:06:40+01:00
2/3 = 26
1/3 = 13
3/3 = 39

maił wcześniej 32

39 - 32 = 7

na urodziny dostał 7 znaczków
2 3 2
2010-02-07T20:06:46+01:00
26 znaczków to było 2/3 kolekcji więc możemy obliczyć rozmiar całej kolekcji
26=2/3
x=3/3

x=1×26 / 2/3 = 26×3/2 = 39
39 znaczków to rozmiar całej kolekcji więc po odjęciu znaczków, które miał już przed urodzinami dowiemy się ile dostał na urodziny
39-32=7
7 znaczków dostał na urodziny
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:09:24+01:00
Razem: 32 znaczki
zniszczoych: 26 czyli 2/3
2/3 czuli pozostaje 1/3
2/3-26
1/3-26:2=13
26+13=39
39-32=7
Nowych:7
16 2 16