Odpowiedzi

2010-02-07T20:13:51+01:00
Kraina z basni - Narnia
masz ich 20 -pAlce
spędzasz w niej duzo czasu - Szkoła
wymarły gad - dinoZaur
do odrobienia - zadAnie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:13:59+01:00
1. Dłuższa wypowiedź jednej osoby, stanowiąca całość znaczeniową. (moNolog)
2. Rozmowa dwóch lub więcej osób. (diAlog)
3. Zestawienie przedmiotów lub zjawisk będących przeciwieństwami. (kontraSt)
4. Słowo wyrazajace najczesciej pozytywne nastawienie do opisywanych osob, przedmiotow, zwierzat lub zjawisk, mogace takze podkreslic ich maly rozmiar. (Zdrobnienie)
5. Osoba, ktora przedstawia wydarzenia w utworze epickim. (narrAtor)
2 5 2
2010-02-07T20:14:27+01:00
1. panstwo, gdzie rosną tulipany- Holandia
2. figura geometryczna- kwadrat
3. .... homogenizowany (serek)
4. udzielają go przesłuchiwani- zeznanie
5. inaczej tapeta, obrazek - avatar