Z działa o masie 11000kg następuje strzał w kierunku poziomym. Masa pocisku wynosi 54kg. Oblicz szybkość z jaką działo zostaje odrzucone wstecz jeśli szybkość pocisku wynosi 900m/s.
Proszę o obliczenia zadania na poziomie 1klasy liceum.
Aby twoja odpowiedź była najlepsza należy napisać obliczenia z wytłumaczeniem.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:12:01+01:00
M1= 11000 kg
m2= 54 kg
v1 = ?
v2 = 900 m/s

Po = Pk
Po=(m1+m2)* V
V= 0 – na początku działo jest w spoczynku

0=m2*v2 – m1*v1
m1*v1 = m2*v2
v1= (m2*v2) / m1

v1= (54kg*900m/s) / 11000kg
v1 = 4,42 m/s
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T20:37:13+01:00
M1= 11000 kg
m2= 54 kg
v1 = ?
v2 = 900 m/s
Po = Pk
Po=(m1+m2)* V
V= 0
0=m2*v2 – m1*v1
m1*v1 = m2*v2
v1= (m2*v2) / m1
v1= (54kg*900m/s) / 11000kg
v1 = 4,42 m/s

proszę :)
1 3 1