Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:12:38+01:00
W połowie XIX wieku rozpoczęła się kolonizacja Afryki.
Pierwszymi kolonizatorami w Afryce byli Belgowie, którzy zajęli Kotlinę Konga. W ich ślad poszli Francuzi, zajmując Afrykę Północno-Zachodnią, Afrykę Zachodnią oraz Madagaskar. Następnie do kolonizacji przyłączyli się Anglicy i Niemcy, penetrując głównie obszary Afryki Wschodniej. Nieco później włączyły się Włochy, zajmując Libię i Etiopię. Na południu kontynentu Europejczyków oczarowała tamtejsza przyroda i klimat. Ponadto odkryli, że znajduje się tam wiele bogactw naturalnych.
Biali osadnicy, najpierw Holendrzy, a później Anglicy, opanowali ten teren i utworzyli własne państwo - Republikę Południowej Afryki.
Okres kolonialny w Afryce trwał do pierwszej połowy lat 60. XX wieku, kiedy to większość kolonii utworzy własne państwa. Współcześnie obszary zależne w Afryce to tylko niektóre wyspy: Świętej Heleny (posiadłość brytyjska) Reunion i Majona (posiadłości francuskie) oraz obszar Ceu i Melilli (posiadłości hiszpańskie).
6 3 6
2010-02-07T20:13:07+01:00
- wielka brytania
-francja
-Belgia
-Holandia
6 5 6
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T20:13:16+01:00
Wielka Brytania,Indie,Francja,Włochy,Niemcy
5 4 5