Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:23:09+01:00
4Al+3C-->Al4C3
MAl4C3=27*4+12*3=144g/mol


108g----144g Al4C3
xg-----54g
x=40,5g Al
aby otrzymac 54g wegliku glinu potrzeba 40,5g glinu
4 2 4
2010-02-08T01:34:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MAl=27u, mC=12u, mAl₄C₃=4*27u+3*12u=144u
4Al + 3C-->Al₄C₃
xg Al------54g Al₄C₃(dane z treści zadania)
4*27g Al----144g Al₄C₃(dane z teorii)
x=4*27*54/144
x=40,5g Al
3 4 3