Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T20:21:22+01:00
Bitwa o Anglię (the Battle of Britain) największa bitwę powietrzna w historii. Zaczęła się ona 10 sierpnia, a zakończyła 31 października 1940 roku zwycięstwem Królewskich Sił Lotniczych (Royal Air Forces - RAF). Była to pierwsza poważna porażka Niemców podczas II wojny światowej. Ta porażka zmieniła cały bieg wojny.

Po zajęciu praktycznie całej Europy, Hitler postanowił zwrócić swe siły w stronę ostatniego wroga w Europie Zachodniej - Wielkiej Brytanii. Zdawał on sobie sprawę z faktu, iż ma duże szanse pokonania wojsk Królestwa, ponieważ w bitwie o Francję oddziały RAF'u zostały rozgromione przez Luftwaffe. Podczas bitwy o Anglię sytuacja uległa zmianie - Brytyjczycy mieli do dyspozycji radar i samoloty Spitfire, które sprawowały się w powietrzy lepiej niż niemieckie Messerschmitty.

Pierwsza faza bitwy o Anglię trwała od 8 do 18 sierpnia 1940 roku. Samoloty Luftwaffe atakowały brytyjskie statki na kanale La Manche

Druga faza trwała w okresie między 19 sierpnia a 5 września. Niemcy atakowali z powietrza lotniska i zakłady przemysłu zbrojeniowego, prowadzili także bitwy z Królewskim Siłami Lotniczymi wgłębi wyspy.

Trzecia faza - 6 - 30 września - Niemcy bezustannie bombardowali duże miasta Anglii - w szczególności Londyn. Rodzina Królewska opuściła stolicę.

Czwarta faza od 1 do 31 października 1940. Podczas tej fazy miały miejsce najzacieklejsze i ostateczne starcia między RAF'em a Luftwaffe. Bitwa o Anglię została zakończona zwycięstwem Wielkiej Brytanii.
2010-02-07T22:02:15+01:00