Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:27:52+01:00
Α = 90°
β = x
φ = x-30%x = x - 0,3x = 0,7x

90+ x+ 0,7x = 180

x + 0,7x= 90
1,7x = 90
x = 53°

180-90-53=37°

Odp: kąty tego trojkata to: 90°,53°,37°
1 5 1
2010-02-07T20:28:05+01:00
X+1.3x=90
2.3x=90
x=ok. 39
te kąty to ok. 39 i 51
1 5 1
2010-02-07T20:29:21+01:00
Suma miar wewnetrznych katów w trójkącie wynosi 180
zatem skoro mamy trójkąt prostokątny to jeden kąt ma miare 90 , czyli na pozostałe przypada 90 w sumie, skoro 30% z 90 to 63 a drugi kąt ostry ma miarę 27.
1 5 1