A ) powierzchnia skrzydeł muchy wynosi ok. 0,13 cm². Ile to mm² ?


b ) największy skonstruowany na świecie latawiec miał powierzchnię 0,553 ara . Ile to m² ?


c ) skrzydła samolotu Boeing 747 B mają powierzchnię 511m².
Ile to arów ?


d ) państwo Watykan ma powierzchnię 4 ha. Ile to km² ?


e ) jezioro Śniardwy ma powierzchnię 113,83 km² . Ile to hektarów ?


f ) pałac cesarski w Pekinie zbudowano na planie prostokąta o wymiarach 960m x 750m . Wyraź w hektarach powierzchnię zajmowaną przez ten pałac .

( razem z obliczeniami . ; P )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:39:30+01:00
A) 0,13 cm² to 12 mm ² .
b)0,553 a to 55,3 m ²
c) 511m ² to 5,11 a
d) 4 ha to 0,04 km ²
e) 113,83 km ² to 11383 ha
d) 960m * 750m = 720000 m ² 720000 m ² to 72 ha

38 3 38
tam ostetnie powinno być f a nie d :P
Czy podpunkt 'a' jest dobrze?
Bo wydaj mi się, że z 0,13 nie może być 12 pomijając jednostki. ;___;
e*
Podpunkt ostatni to f) a nie d). Już było d.Dziekiuje i pozdro.
2010-02-07T20:50:12+01:00
A) 13 mm2
b) 55,3 m2
c) 5,11 ara
d) 0,04 km2
e)11 383 ha
f) P=AxB=960m x 750m=720000m2=72ha
21 3 21
2010-02-07T20:51:32+01:00
A ) powierzchnia skrzydeł muchy wynosi ok. 0,13 cm². Ile to mm² ?
1 cm² = 10*10 mm²
0,13 cm² *100 mm²/1 cm² = 13 mm²

b ) największy skonstruowany na świecie latawiec miał powierzchnię 0,553 ara . Ile to m² ?
1a = 100 m²
0,553a = 0,553a*100m²/1a = 55,3 m²

c ) skrzydła samolotu Boeing 747 B mają powierzchnię 511m².
Ile to arów ?
1a = 100 m²
511m² : 100 m²/1a = 5,11 a

d ) państwo Watykan ma powierzchnię 4 ha. Ile to km² ?
1ha = 10.000 m²
1km² = 1.000.000 m²
4ha = 4ha*10.000 m²/1ha = 40.000 m² : 1.000.000 m²/1km² = 0,04 km²

e ) jezioro Śniardwy ma powierzchnię 113,83 km² . Ile to hektarów ?
1 km² = 1.000.000 m² : 10.000 m²/ha = 100 ha
1km² = 100 ha
113,83 km² = 113,83km²*100ha/1km² = 11.383 ha
f ) pałac cesarski w Pekinie zbudowano na planie prostokąta o wymiarach 960m x 750m . Wyraź w hektarach powierzchnię zajmowaną przez ten pałac .

P = 960 m*750 m
P = 720.000 m²
1 ha = 10.000 m²
P = 720.000 m² : 10.000 m²/ha = 72 ha
58 4 58