Proszę o pomoc!

Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku długości:
a) 1; b) 2; c) 5; d) √₂
Oblicz długość długość boku kwadratu o przekątnej 2.
Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej długości 5?
O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej długości 10 od boku kwadratu o przekątnej 8?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:17:55+01:00
1.Oblicz długość przekątnej kwadratu o boku długości:
a) 1; b) 2; c) 5; d) √₂

a) d=1(pierwiastek z 2)
b) d=2(pierwiastek z 2)
c) d=5(pierwiastek z 2)
d) d=(pierwiastek z 2)*(pierwiastek z 2) = 2


2.Oblicz długość długość boku kwadratu o przekątnej 2 :
2=a(pierwiastek z 2)

a=2/(pierwiastek z 2)=2*(pierwiastek z 2)/2=(pierwiastek z 2)
a=(pierwiastek z 2)

3.Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej długości 5?
5=a(pierwiastek z 2)
a=5/(pierwiastek z 2)=5*(pierwiastek z 2)/2= 2,5(pierwiastek z 2)
Ob=4*2,5(pierwiastek z 2)=10(pierwiastek z 2)

4.O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej długości 10 od boku kwadratu o przekątnej 8?

10=a(pierwiastek z 2)
a=10/(pierwiastek z 2)=5(pierwiastek z 2)

8=a(pierwiastek z 2)
a=8/(pierwiastek z 2)=4(pierwiastek z 2)

Bok pierwszy jest dłuższy od drugiego o (pierwiastek z 2)


2010-02-07T22:20:00+01:00
Wzór na przekątną kwadrata: x=a*pierw.2
a- długość boku kwadrata

a) x=pierw.2=1,41
b) x=2*pierw.2=2,82
c) x=5*pierw.2=7,05
d) x=pierw.2*pierw.2=2

Wzór na długość boku kwadrata: a=x/pierw.2
a=2/pierw.2=pierw.2

wzor na obwod kwadrata: l=4a
a=5/pierw.2=2,5*pierw.2
l=4*2,5*pierw.2=10*pierw.2=14,1

a1=10/pierw.2=5*pierw.2
a2=8/pierw.2=4*pierw.2
a1-a2=5*pierw.2-4*pierw.2=pierw.2=1.41