Zad. 1
W trójkącie prostokątnym przyprostokątne mają długości 20 i 40. Okrąg, którego średnicą jest dłuższa przyprostokątna, podzielił przeciwprostokątną na dwa odcinki. Oblicz długość tych odcinków.

Zad.12

Właściciel sklepu zakupił w hurtowni 50 kg jabłek po 1,50 zł za kilogram. 30 kg jabłek sprzedał z zyskiem 20%, pozostałe z zyskiem 30%. Ile złotych zyskał właściciel sklepu ze sprzedaży jabłek ?

Proszę o odpowiedzi z obliczeniami, jak da radę..
Pozdrawiam ^^ ;)
Dam naj !

3

Odpowiedzi

2010-02-07T21:14:49+01:00
Zad1.
przyprostokątna 1 - 20 cm
przyprostokątna 2 - 40 cm
przeciwprostokątną liczymy z twierdzenia pitagorasa
a²+b²=c²
20²+40²=c²
c²=2000
c=√2000
reszte mozna zobaczyc na rysunku ktory znajduje sie w zalaczniku :)
e=√800
d=√2000-√800=√1200

Zad12.
30*1,5zl=45zl
45zl -- 100%
x -- 120%

x= 54 zl

20*1,5zl=30zl
30zl -- 100%
x -- 130%

x=39 zl

54zl + 39zl=93 zl
45zl+30zl=75zl
93zl-75zl=18zl

odp. Zysk wyniósł 18 zł.
2010-02-07T21:15:43+01:00
Tego pierwszego nie umiem rozwiązać ;(
Zad.12
50*1,5=75zł

30*1,5=45zł
1,5:100=0,015
0,015*20=0,3
0,3*30=9zł
45+9=54zł
20*1,5=30zł
1,5:100=0,015
0,15*30=0,45
20*0,45=9zł
30+9=39zł
54zł+39zł=93zł
93zł-75zł=18zł
Zyskał 18 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:17:01+01:00
DANE
AB=40
AC=20
Z tw pitagorasa
BC=√(1600+400)=20√5
Trojkat (żółty)EBS podobny do calego ABC
EB:20=40:20√5
EB/20=2/√5
EB=40/√5=8√5
DB=2EB=16√5≈35,78
CD=20√5-16√5=4√5≈8,94

ODP
DB=2EB=16√5≈35,78
CD=20√5-16√5=4√5≈8,94

Zad 2
zaplacil:
50*1,5=75zl
sprzedal:
30*1,5*1,2=54zl
i
20*1,5*1,3=39zl

zarobil (54+39)-75=18

ODP
Właściciel sklepu ze sprzedaży jabłek zyskał 18zl


Pozdrawiam

Hans