1. Zważ się na wadze łazienkowej (69 kg.) i oblicz wartość siły, którą Ziemia cię przyciąga.

2.Zmierz ciężar dowolnie batonika. Na tej podstawie oblicz jego masę i porównaj z masą podaną na opakowaniu.

3. Wyjaśnij, dlaczego powietrze otaczające Ziemię nie oddala się od niej,tylko tworzy warstwę zwaną atmosferę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T14:25:47+02:00
1.
F=m*g
[F]=kg*m/s²=N
F=69*10==690N

2.
do tego trzeba mieć siłomierz;p
ale załóżmy, że ma ciężar 0,32N
m=F/g
[m]=kg
m=0,32/10=0,032kg=32g

3. gazowa powłoka otaczająca planetę ma masę wystarczającą do utrzymywania wokół siebie warstwy gazów, w wyniku działania grawitacji.
7 4 7
2009-10-09T14:32:27+02:00
G= 9,81
m= 69

q = m*g
q =9,81*69=676,89 N
8 1 8