Odpowiedzi

2010-02-07T20:56:50+01:00
Bo nie opuścił Polski jak ini pisarze. był w swoim kraju i wiernie dla niego tworzył.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T20:56:57+01:00
Ponieważ mimo iż wyemigrował z Polski i jeździł po świecie spędzając czas w wielu miejscach np. w Paryżu, na Krymie, to pisał w swoim ojczystym języku, po polsku i zwracał się głównie do Polaków, poruszał polskie problemy. Przykład: "Dziady", "Pan Tadeusz".
2010-02-07T20:57:37+01:00
Po pierwsze Adam Mickiewicz jest jednym z trzech wieszczy narodowych. Jego utwory mówiły o tematach wspólczesnych jego epoce... w swoich dziełach ukazywał zalety Polski, by udowodnic że warto i nazeży o nią walczyć;)