Odpowiedzi

2010-02-07T21:22:24+01:00
Obliczamy mase czasteczkowa
CuCl2*2H2O=63,5+2*35,5+2*18 = 170,5g/mol
wiemy ze woda stanowi 36g/mol masy
ukladamy równanie
170,5g/mol stanowi 100%
to 36g/mol------------ x
x= 21,11%
zawartosc % wody wtynosi 21,11%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:23:57+01:00
CuCl₂ × 2 H₂O

masa hydratu: 63,55u+35,45u*2+1u*4+16u*2=170,45u
masa wody w hydracie: 1u*4+16u*2=36u

170,45u-100%
36u-x H2O %

x%= 36u*100%/170,45u= 21,12%
1 5 1