Do sklepu dostarczono jabłka w dwóch gatunkach: po 60zł za kg i po 50zł za kg. Łączna wartość dostarczonych jabłek wynosi 2 800zł. Sprzedano 20% jabłek droższych i 25% jabłek tańszych za łączną sumę 610zł. Ile kg jabłek każdego gatunku dostarczono do sklepu?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T21:15:11+01:00
30kg droższych i 20kg tańszych ponieważ 30 razy 60 zł =1800zł i 20 razy 50 =1000zł =2800zł proszę
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:26:19+01:00
X-ilosc jablek drozszych
y-ilosc jablek tanszych

60x+50y=2800
0.2*60x+0.25*50y=610

60x+50y=2800
12x+12.5y=610 /mnoż przez (-5)

60x+50y=2800
-60x-62.5=-3050
dodajac wyrazy przy odpowiednich niewiadomych mamy:

-12.5y=-250
y=20

60x+1000=280
x=30

dostarczono 20 i 30 kg jablek
5 5 5