Odpowiedzi

2010-02-07T21:15:21+01:00
Nww tych liczb to 600.
600 : 60 = 10 , 600 :50 = 12, 600 : 40 = 15, 600 : 30 = 20, 600 : 20 = 30. :))


Pliis Daj Naj :P
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:17:11+01:00
Rozkładamy dane liczby na czynniki pierwsze
20 = 2*2*5
30 = 2*3*5
40 = 2*2*2*5
50 = 2*5*5
60 = 2*2*3*5
NWW(20,30,40,50,60) = 2*2*5*3*2*5= 600
2 3 2
2010-02-07T21:19:05+01:00
Oblicz nww liczb 20,30,40,50,60

NWW dla liczb 20 i 30
20 : 2
10 : 2
5 : 5
1

30 : 2
15 : 3
5 : 5
1

NWW dla liczb 40 i 50
40 : 2
20 : 2
10 : 2
5 : 5
1

50 : 2
25 : 5
5 :5
1

NWW dla 60
60 : 2
30 : 2
15 : 3
5 : 5
1

NWW dla 20,30,40,50,60 = 2 x 2 x 5 x 3 x 2 x 5= 600
2 3 2