Odpowiedzi

2010-02-08T11:14:14+01:00
2.
Sięgają w Zachodniej Europie czasów średniowiecza, skąd przywędrowały do ... organizowali w tym czasie rycerskie turnieje ku uciesze najzacniejszych rodów
3.
1. Bądź zawsze gotów, nie składaj broni, chyba, że idziesz na nocny spoczynek

2. Broń biednych i pomagaj tym, którzy sami bronić się nie mogą.

3. Nie czyń niczego, co by urażało lub krzywdziło bliźnich.

4. Bądź gotowy do walki w obronie Ojczyzny.

5. Nad czymkolwiek pracujesz, uczciwością zdobywaj cześć i sławę.

6. Nigdy nie łam danego przyrzeczenia.
3 2 3
2010-02-08T11:14:28+01:00
1. Rycerstwo powstało wskutek tego, że na państwo napadali inne kraje i zabierali łupy. Aby temu zapobiec zakładano armię , która miała za zadanie bronić kraju.,
2 Obyczaje rycerskie przywędrowały od innych krajów np. Niemcy, które napadały an polskę.
3. Rycerze mieli obowiązek bronić ojczyzny nawet gdy zagrażało to ich życiu.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:49:04+01:00
1 Na początku XIII stulecia Krzyżacy przywędrowali do Europy i jako obrońcy węgierskiego pogranicza osiedli w Siedmiogrodzie, skąd zostali wydaleni po próbach stworzenia własnego państwa. W 1226 r. Konrad Mazowiecki, w zamian za obowiązek walki z Prusami, nadał Zakonowi ziemię chełmińską licząc, że podbite przez Krzyżaków tereny przyłączy do swojej dzielnicy.

2 Aby zostać rycerzem, trzeba było spełniać szereg warunków. rycerz musiał bronić Kościoła, wdów, sierot, opiekować się ludnością. Musiał być waleczny, lojalny i nie mógł zabierać cudzej własności. Często powinien udawać się na wyprawy, by brać udział w turniejach rycerskich i walczyć dla damy swego serca. Poza tym rycerz musiał unikać wszelkiej skazy na honorze, kochać swego pana, być hojnym i sprawiedliwym.
3 Kodeks rycerski w punktach:
1. Bądź zawsze oddany Bogu, Ojczyźnie, Panu.
2. Nigdy nie bądź tchórzliwy.
3. Bądź ambitny i podążaj do celu.
4. Przegrane bitwy znoś z honorem.
5. Bądź wzorem dla innych.
6. Szanuj ludzi wokół siebie.
7. Dobro i prawość przed niesprawiedliwością broń.
8. Bądź hojny dla ludzi w potrzebie.
9. Bądź wierny swym zasadom i ideałom.
10. Nie krzywdź słabszych.
9 4 9