Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:17:44+01:00
P-pierniki
w-wiatraki

p+w=113
2p=w+1

Wyliczam w z pierwszego równania
w=113-p

Podstawiam to do drugiego równania
2p=113-p+1 (p na jedną stronę)
3p=114
p=38

w=113-p=113-38=75

Paulina ma 38 pierników i 75 wiatraków.
46 3 46
2010-02-07T21:21:39+01:00
X - liczba pierników
y - liczba wiatraków

x+y=113
2x=y+1

x+y=113
2x-y=1
______+
3x=114/:3
x=38

x+y=113
38+y=113
y=113-38
y=75

x=38
y=75
37 2 37
2010-02-07T21:22:01+01:00
X-ilość pierników
y-ilość wiatraków

x+y=113 |*(-2)
2x=y-1

-2x-2y=-226
2x=y-1

-2x-2y=-226
2x-y=-1
-----------------
-3y=-227 |:(-3)

y=76

x=113-76

x=37
18 3 18