Odpowiedzi

2010-02-07T21:19:36+01:00
Jan Kochanowski (1530-1584) - polski poeta, sekretarz królewski, przedstawiciel romantyzmu. Z pochodzenia był szlachcicem, studiował w Krakowie i Padwie, przebywał na dworze Albrechta Hohenzollerna w Królewcu, a później także na dworze Zygmunta Augusta. Był autorem fraszek (np. "Na dwór w Czarnolesie), trenów, pieśni, elegii. Stworzył przekład biblijnych psalmów, znany jako "Psałterz Dawidów". Napisał także dramat "Odprawa posłów greckich".
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:21:59+01:00
Ur.1530-zm.1584
-najwybitniejszy przedstawiciel polskiego Renesansu
-studiował w Krakowie,w Padwie i w Monachium
-1564-1570 sekretarz króla Augusta
-1570 osiadł na stałe w Czarnolesie
-autor pierwszej polskiej tragedii renesansowej"Odprawa posłów greckich"
-pisał również fraszki,pieśni,hymny,treny


-
1 5 1
2010-02-07T21:23:20+01:00
Jan kochanowski- poeta, szlachcic,patiota,filozof,renesansowy chumanista,ojciec zalamany po stracie sojej ukochanej urszulki.
urodzil sie w sycynie pod zwoleniem w 1530 roku .
studiowal na akademi krakowskiej
przebywal w padwie ,czarnolesie ozenil sie z dorota podlodowska
Zmarl 1584 roku