Kąt rozwarcia stożka ma miarę 90 stopni Wysokość stożka ma 10 cm Oblicz długość promienia podstawy i długości tworzącej tego stożka

Tworząca stożka ma długość 20 cm i jest nachylona do podstawy pod kątem 30 stopni Oblicz długość promienia podstawy wysokość i kąt rozwarcia tego stożka

Proszę na jutro!!!!!!!!!!!!!! Z góry dziękuje!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-07T21:20:31+01:00
Wyliczenia są w załączniku
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:29:32+01:00
Zadanie 1 korzystamy z wlasnosci trojkatow 45⁰ 45⁰ i 90⁰
jesli kat stozka jest 90 a wysokosc dzieli go na pol to mamy 45
na dole mamy 90 i z boku tez 45
wiec promien jest rowny 10cm
a tworzaca 10√2 cm

zadanie 2
jesli narysujemy wysokość to powstaje trojkat z katami 90 30 i 180-(90+30) czyli 60.
a jesli u gory mamy dwa takie katy to razem jest to 120
czyli kat rozwarcia tego stozka wynosi 120⁰

a jego promien = 10√3 (to z wł trojkata 30 60 i 90⁰)
2 3 2