Odpowiedzi

2010-02-07T21:27:44+01:00
Krótkowzroczność - soczewki dwuwklęsłe (rozpraszające)
dalekowzroczność - soczewki dwuwypukłe (skupiające)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:30:30+01:00
Krótkowzrocznosc polega na tym, że układ optyczny oka za mocno skupia promienie, obraz bliskich przedmiotow jest tworzony prawidłowo, ale obraz przedmiotów dalekich powstaje przed siatkówką nie na niej - aby skorygowac wade stosujemy okulary z soczewkami rozpraszajacymi

dalekowzroczność - oko zbyt słabo skupia promienie, przedmioty dalekie sa dobrze widziane ale obraz przedmiotow bliskich powstaje za siatkowka - korygujemy soczewkami skupiajacymi