Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T21:32:25+01:00
Tak więc α=β+15 stopni. Oraz wiemy, że suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni. Kąty przy podstawie w trójkącie równoramiennym mają takie same miary.

Mamy układ:
{α=β+15
{β+β+α=180

{α=β+15
{β+β+β+15=180

{α=β+15
{3β=165

{α=β+15
{β=55

{α=55+15
{β=55

{α=70
{β=55
2010-02-07T21:34:19+01:00
180 = x +x + x + 15
-3x = 15 - 180
- 3x = -165 // (-3)
x = 55

ODP: Kąt przy podstawie wynosi 55, a pomiędzy ramionami 70
2010-02-07T21:34:19+01:00
Kąt przy podstawie - x

2x+x+15=180 (bo suma miar kątów trójkąta wynosi 180)
3x=165
x=55
x+15=55+15=70

Miary kątów tego trójkąta wynoszą: 55⁰ przy podstawie, 70⁰ między ramionami.