A)klimat równikowy
b)klimat zwrotnikowy
-zwrotnikowy gorący,wilgotny
-zwrotnikowy,gorący,wilgotny,monsunowy
-zwrotnikowy gorący,suchy
c)klimat śródziemnomorski
d)klimat umiarkowany
-morski
-kontynentalny
-przejściowy
d)klimat okołobiegunowy
Wypisac do tych klimatów po 10 zwierząt i po 10 roślin........
Proszę o pomoc,mam to na czwartek;****

2

Odpowiedzi

2010-02-07T21:44:14+01:00
A) klimat równikowy ; małpy, tukany, węże boa, leniwce, harpie, kolibry, kapibary, margaje , rosliny; wiecznie zielone lasy równikowe, równikowe lasy górskie, mangrowia, kaktusy, baobaby palmy, ekaliptusy, wilczomlecze, akacje,lasy galeriowe i lasy zalewowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:56:51+01:00
A)
zwierzęta:kapucynki, makaki, gibbony, orangutany, szympansy , goryle, leniwce, hipopotamy, okapi, bawoły afrykańskie, tapiry, pekari, mrówkojady, jaguary
rosliny: kaktusy, wilczomlecze, baobaby, palmy, akacje ,eukaliptusy
b)zwierzeta:chrząszcze i szarańcza, szakale, liski pustynne, hieny, pumy, mrówkolewy oraz rysie
rosliny:anabiotyczne sinice, porosty , mszaki,
d)
rosliny:brzoza, topola ,olcha ,paprocie , borowki,mchy ,rosliny cebulowe i bulwowe dominuja drzewa iglaste ,dąb, buk, grab, klon, jesion , brzoza , sosna, jodła, cis i modrzew
e)
rosliny: karłowate świerki, brzozy ,wierzby, krzewinki ,turzyce