1) Do basenu nalano 750m³ wody. Wyraź tę ilość wody w centymetrach sześciennych oraz w litrach (dm³)

2) Objętość sześcianu wynosi 27cm³. Oblicz pole powierzchni bocznej tego sześcianu. Jaka byłaby objętość modelu tego sześcianu wykonanego w skali.

a) 1 : 3; b) 3 : 1; c) 1 : 10; d) 10 : 1?

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-07T21:56:08+01:00
Do 1
750 000 litrów
750 000 000 cm3
do2
pole powierzchni bocznej 36cm2 (jak chodzi o 4 boki)
w skali 1:3 V=1cm3
3:1 V=729cm3
1:10 V =0.027cm3
10:1 V= 27000cm3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:00:59+01:00
1) 750m³ = 750000000cm3 = 750000dm3 = 750000l
2) V= a do potęgi 3 a zatem a = 3 cm
Pboku = a*a = 3*3=9 cm2
Pb= 4*9 cm2 = 36 cm2
a)1 cm3 b) 729cm3 c) 0,027 cm3 d) 27000cm3
3 3 3