Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T21:57:51+01:00
Dane:
d=800 kg/m3=800000g:1000000cm3=0,8g/cm3
V=4,5 cm3
szukane:
m=?
d=m/V
m=d *V
m=0,8 g/cm3 *4,5 cm3
m=3,6g
odp:
Masa substancji wynosi 3,6 grama.
Zamiast d bardzo często we wzorach występuje litera ro
2 5 2
2010-02-07T22:00:22+01:00
Dane:
ρ=800kg/m³

Szukane:
ρ dla 4,5 cm³

1 m³ = 1000000 cm³

ρ=800kg/ 1000000 cm³ = 0,0008 kg/cm³

z przekształcenia wzoru:
ρ =m/v -> m=ρv czyli:
m=0,0008 kg/cm³ • 4,5 cm³ = 0,0036 kg czyli 3,6 g
4 3 4