Akumulatory, uzywane jako rezerwowe źródło zasilania w małych systemach alarmowych chroniących np. sklepy, mają zwykle pojemnosć 7,2Ah. Po jakim czasie wyczerpie sie akumulator po odcięciu od sieci energetycznej, jeżeli system pobiera w stanie czuwania prąd o natężeniu 50 mA

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:02:31+01:00
Witam
dane: pojemność Q=7,2Ah, I=50mA
szukane: t

Q = I*t
t = Q/I = 7,2Ah/0,05A = 144 godziny

pozdrawiam
czarnadziura
7 4 7
2010-02-07T22:06:27+01:00
7,2Ah=7200 mAh
7200 mAh=50mA*czas
czas=7200/50=144 godziny=6 dób
1 2 1