Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T22:04:18+01:00
Wesele do Kany Galilejskiej. Obecny tam Chrystus ukazał swoją boską moc, zamieniając wodę w wino, aby w życiu nowożeńców nie zabrakło miłości i szczęścia. Przez ten pierwszy cud "objawił swoja chwałę i uwierzyli w Niego Jego uczniowie" (J 2,11)
1 2 1
2010-02-07T22:39:10+01:00
J 2, 1-12

W Kanie Galilejskiej odbywa się wesele. Brak wina w środku uczty weselnej był poważnym problemem społecznym i mógł stać się przedmiotem żartów na wiele lat. Matka Jezusa oczekuje na objawienie się w jej synu, Syna Najwyższego. Na tym weselu jest wielu jej znajomych, którzy zastanawiają się kim teraz jest Jezus. To, co się stało z wodą, zobaczyli uczniowie, inni goście weselni, zostali zaskoczeni jakością dobrego starego wina. Jezus odsłonił swoją drugą naturę, naturę Boga. Uczniowie Jezusa uwierzyli, że On jest Mesjaszem.
Pierwszy z cudów opisanych przez Jana określony został mianem jednego ze „znaków" Jezusa; dostarczył on okazji do objawienia Jego chwały (Jezusa), co skłoniło uczniów do uwierzenia w Niego.
1 5 1