ZAPISZ ZADANIE W POSTACI RÓWNANIA

A.ANIA DOSTAŁA X ZŁOTYCH WYDAŁA POŁOWĘ I ZOSTAŁO JEJ 3 ZŁ
B.MICHAŁ MA X LAT TRZY RAZY WIĘCEJ NIŻ 10 LAT TEMU
C.OBWÓD KWADRATU O BOKU A JEST O 10 CM WIĘKSZY NIŻ DŁUGOŚĆ BOKU.
D.W LESIE BYŁO X ŁOSI URODZIŁY SIĘ 4 MŁODE I LICZBA ŁOSI WZROSŁA O 20%
E. W PARKU ROŚNIE X DRZEW 2% Z NICH STANOWIĄ TRZY LIPY
F. KOMPUTER KOSZTUJE TYLKO X ZŁOTYCH ALE PO DOLICZENIU DO TEJ CENY 22% PODATKU TRZEBA ZAPŁACIĆ 3000 ZŁ

NARYSOWANE FIGURY ZBUDOWANE SĄ Z PROSTOKĄTÓW I KAŻDA Z NICH MA POLE RÓWNE 50.ZAPISZ RÓWNANIA W KTÓRYCH NIEWIADOMĄ JEST DŁUGOŚĆ ODCINKA OZNACZONEGO LITERĄ

FIGURY DO ZADANIA SĄ W ZAŁĄCZNIKU.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:31:27+01:00
.ANIA DOSTAŁA X ZŁOTYCH WYDAŁA POŁOWĘ I ZOSTAŁO JEJ 3 ZŁ
x-1/2x=3
B.MICHAŁ MA X LAT TRZY RAZY WIĘCEJ NIŻ 10 LAT TEMU
3x=x-10
C.OBWÓD KWADRATU O BOKU A JEST O 10 CM WIĘKSZY NIŻ DŁUGOŚĆ BOKU.
ob=a+10
D.W LESIE BYŁO X ŁOSI URODZIŁY SIĘ 4 MŁODE I LICZBA ŁOSI WZROSŁA O 20%
x+4=20%x+x
E. W PARKU ROŚNIE X DRZEW 2% Z NICH STANOWIĄ TRZY LIPY
2%x=3
F. KOMPUTER KOSZTUJE TYLKO X ZŁOTYCH ALE PO DOLICZENIU DO TEJ CENY 22% PODATKU TRZEBA ZAPŁACIĆ 3000 ZŁ
x+22%x=3000

a)
7x+(7-4)*1=50
b)
3*(x+x+x)+2x=50
c)
5*1+2*(5-x)+5*3=50
17 4 17
2010-02-07T22:37:54+01:00
A. x- ½x =3zł
B. x + 10 =3x
C. 4A = 10cm+A
D. x+4=120%
E. x-3=2%
F. x+22%×x=3000zl

A. x×7+((7-4)×1)=50
B. 2×(3×x)+((3+2)×x)=50
C. nie mozna bo brakuje jednej danej
12 2 12