Odległość między Górkami Dolnymi , a Dołkami Górnymi wynosi 20 km.W tych miejscowościach mieszkają dwaj przyjaciele , jeden w Górkach Dolnych ,a drugi w Dołkach Górnych.Dwaj przyjaciele wychodzą na spotkanie ze sobą w tej samej chwili.Obaj idą z prędkością 5 km/h.Na czapce jednego z piechurów siedzi mucha.W chwili gdy on rusza , mucha także startuje i leci do drugiego z przyjaciół z prędkością 13km/h.Dolatuje , zawraca i leci do pierwszego , po czym zawraca i leci do drugiego.Mucha lata w tę i z powrotem tak długo , aż przyjaciele się spotkają , po czym siada na czapce jednego z nich i odpoczywa.Jaką drogę pokona mucha.??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T22:27:34+01:00
Znamy prędkość muchy no to wystarczy znać całkowity czas ruchu muchy a wtedy poznamy całkowitą drogę którą pokonała.
Zauważmy, że mucha startuje dokładnie w tym samym czasie co startują dwaj przyjaciele i kończy swój lot dokładnie w chwili gdy dwaj przyjaciele kończą swój ruch. Z tego wniosek, że mucha poruszała się dokładnie tyle samo czasu ile dwaj przyjaciele.
No to posłużymy się przyjaciółmi do wyznaczenia czasu ruchu muchy.
Każdy idzie 5km/h. Każdy z nich musi przejść 10 km(żeby dojść do połowy) No to pewnie każdy z nich będzie szedł dwie godziny, a jak już wcześniej ustaliliśmy-mucha również.
2 godziny z prędkością 13km/h....
To pewnie 26 km przeleciała....
4 4 4
2010-02-07T23:08:52+01:00
Odległość między Górkami Dolnymi , a Dołkami Górnymi wynosi 20 km.W tych miejscowościach mieszkają dwaj przyjaciele , jeden w Górkach Dolnych ,a drugi w Dołkach Górnych.Dwaj przyjaciele wychodzą na spotkanie ze sobą w tej samej chwili.Obaj idą z prędkością 5 km/h.Na czapce jednego z piechurów siedzi mucha.W chwili gdy on rusza , mucha także startuje i leci do drugiego z przyjaciół z prędkością 13km/h.Dolatuje , zawraca i leci do pierwszego , po czym zawraca i leci do drugiego.Mucha lata w tę i z powrotem tak długo , aż przyjaciele się spotkają , po czym siada na czapce jednego z nich i odpoczywa.Jaką drogę pokona mucha.??

Każdy z przyjaciół przejdzie do chwili spotkania połowe drogi czyli 10km i zajmie im to 2 godziny. Mucha też bedzie w ruchu przez 2 godziny, zatem
S=v*t
S=13km/h*2h=26km
4 4 4