1) Akumulator samochodowy został naładowany prądem o średnim natężeniu 3A w czasie 20 godz.Jak długo mozna czerpac z niego prąd o natężeniu 0,5A?

2) żarówka lefrektora latarni moprskiej ma moc 50kW. Ile kilometrów ulic można oświetlić żarówkami energooszczędnymi o mocy 50 W rozmieszczonymi co 25 m, wykorzystując moc tej latarni?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T09:19:53+01:00
Witaj

1/ dane: I=3A, T=20h, i=0,5A
szukane: t

po naładowaniu akumulator w ramach swej pojemności zgromadził
ładunek Q = I*T = 3A*20h = 60 Ah
ale Q = i*t czyli t = Q/i = 60 Ah/0,5A = 120 h

2/ Dane: P = 50kW, P1 = 50W, d = 25m
szukane: s
ilość żarówek n = P/P1 = 50kW/50W = 1000
s = n*d = 1000* 25m = 25000m = 25 km

pozdrawiam
czarnadziura
4 5 4
2010-02-08T09:25:03+01:00
Zad 1
I - prąd ładowania = 3 A
t - czas ładowania = 20 h
Q - pojemność akumulatora = It = 3 razy 2 = 60 Ah
I1 - prąd rozładowania = 0,5 A
t1 - czas czerpania prądu = Q/I1 = 60/0,5 = 120 h
odp
12 godzin
zad 2
P - moc żarówki leflektora = 50 kW = 50000 W
P1 - moc żarówki energooszczędnej = 50 W
l - odległość = 25 m
P/P1 razy 25 = 50000/50 razy 25 = 1000 razy 25 = 25000 m = 25 km
odp
25 km
1 5 1