1)żarówka w reflektorze samochodowym zasilana z akumulatora o napięciu 12 v ma moc 40 W. porównaj natężenie prądu przepływającego przez tę żarówkę z uzywaną w domowej sieci żarówką 40 W, dostosowaną do napięcia 220v

2) Przez grzałkę elektryczną dostosowana do napięcia 220v PRZEPŁYWA PRĄD O NATĘŻENIU 2a. oBLICZ OPÓR ORAZ MOC PRĄDU PRZEPŁYWAJĄCEGO PRZEZ TE GRZAŁKĘ

2

Odpowiedzi

  • zaq2
  • Rozwiązujący
2010-02-07T23:11:14+01:00
1)
dane:
żarówka samochodowa
U=12V
P=40W
żarówka w sieci domowej
P=40W
U=220V
rozwiązanie: wzór:
żarówka samochodowa: P=U*I/:U
I=U/P
I=12/40=0,3A
żarówka w sieci domowej:
I=U/P
I=220/40=5,5A

2)
dane: szukane: wzór:
U=220V R=? I=U/R/*R
I=2A P=? U=I*R/:I
R=U/I
P=U*I

rozwiązanie:
R=220/2=110ohm
P=2*220=420W
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T23:15:30+01:00
1)
P=I*U
I=P/U

U₁=12V
P=40W
40=12*I
I₁=40/12=3,(3)A

U₂=220V
P=40W
40=220*I
I₂=40/220=0,(18)A

2)
P=U*I
R=U/I
U=220V
I=2A
R=220/2=110 Ohm-ów
P=220*2=440 W
2 5 2