Witam oto 3 zadanka z którymi nie mogę dać sobie rady....

1. Ile gramów rtęci powstanie podczas rozkładu 100g tlenku rtęci II
2.Oblicz ile gramów siarczku magnezu powstanie podczas reakcji 12g magnezu z siarką .
3. Oblicz czy 0,5 mola azotu wystarczy do otrzymania 0,2 mola amoniaku.


Za rozwiązanie zadań serdecznie dziękuje ...

2

Odpowiedzi

2010-02-07T23:10:29+01:00
1.
2HgO-> 2Hg + O2
433g-----401g
100g------x
--------------------------

433g - 401g
100g - x

x=401 x 100 / 433
x=92,6g

2.
(24g) (24g + 32g = 56g) Mg + S ---> MgS 12g x (g) x = 12 g * 56g / 24g = 28g Odp. Powstanie 28 g MgS.

3.
N2 + 3H2 ---> 2NH3

no i proporcja

x moli N2 ---- 0.2 mola NH3
1 mol N2 ----- 2 mole NH3
-------------------------------
x = 0.1 mola
a wiec 0.5 mola wystarczy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T23:13:30+01:00
1.
2HgO---> 2Hg + O2
433g-----401g
100g------x

433g - 401g
100g - x

x=401 x 100 / 433
x=92,6g

2.
S + Mg -----> MgS
1 mol 1 mol
xg 12g
1 mol * 24g/mol = 24g
1 mol * 56g/mol = 56g
x = (12g * 56g) / 24g = 28g

3.
N2 + 3H2 => 2NH3
proporcje molowe azotu do amoniaku: 1:2
czyli z 0.5 mola azotu powstałby 1mol amoniaku, więc starczy