Klasa III gim, podręcznik Matematyka 3, taki czerwony, strp. 173/z.11
Pan Bogdan chce przykryć namiotem foliowym fragment działki o kształcie prostokąta o wymiarach 4mx5m. Przekrój namiotu będzie miał kształt półokręgu. Ile co najmniej folii musi kupić pan Bogdan , aby pokryć namiot? (Tylna i przednia ściana także mają być przykryte)

Oczywiście proszę o pełne działania ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T23:05:42+01:00
Rozwiązanie w załączniku ;)
15 2 15
2010-02-07T23:14:32+01:00
Klasa III gim, podręcznik Matematyka 3, taki czerwony, strp. 173/z.11
Pan Bogdan chce przykryć namiotem foliowym fragment działki o kształcie prostokąta o wymiarach 4mx5m. Przekrój namiotu będzie miał kształt półokręgu. Ile co najmniej folii musi kupić pan Bogdan , aby pokryć namiot? (Tylna i przednia ściana także mają być przykryte)

r=2m
h=5m

P=1/2Pb+2*1/2Pp
P=1/2*2πrh+πr²
P=π*2*5+π*2²
P=10π+4π
P=14π≈44m²
23 4 23