Odpowiedzi

2010-02-07T23:23:45+01:00
Napiszę epokami . Może Ci się przyda
ŚREDNIOWIECZE:
Tristan i Izolda
Heloiza i Abelard
Święty Aleksy i jego żona
RENESANS
Romeo i Julia
OŚWIECENIE
Nowa Heloiza
ROMANTYZM(tutaj będą osoby)
Gustaw (Dziady IV)
Kordian
Jacek Soplica
Cierpienia młodego Wertera
Nie-boska komedia
Śluby panieńskie
POZYTYWIZM
Lalka
Przeminęło z wiatrem
Nad Niemnem
MŁODA POLSKA
Ludzie bezdomni
Wierna rzeka
WIEK XX
Trędowata
Mistrz i Małgorzata Bułhakowa
LITERATURA POWSZECHNA
Komu bije dzwon
LITERATURA POLSKA
Noce i dnie
Opowiadania (Marek Hłaska)




1 1 1
2010-02-07T23:27:09+01:00
Romeo i Julia- Szekspir
Krzyżacy- Sienkiewicz (motyw miłości Danusi i Zbyszka)
zbiory książek M. Musierowicz i K. Siesickiej- jest w nich o uczuciach młodych ludzi, ich zachowaniu wobec miłości
Dzieje Tristiana i Izoldy
Hymn o miłości- Paweł z Tarsu

dość współczesne piosenki o miłości
Rh+ - Po prostu milosc
Kancelaria - Zabiorę cię
Krzysztow Krawczyk - Bo jesteś ty
2+1 - Winda do nieb

Opery
Wesele Figara- Mozart (polecam w wykonaniu Opery Bałtyckiej w Gdańsku)
Carmen- Bizet

Balet- Dziadek do Orzechów- Czajkowski

a to jest m.in to co starsza siostra miała w zeszycie pod tematem Motywy miłości w sztuce:
Amor i Psyche - rzeźba Canovy
Eros – rzeźba Praksytelesa dla miasta Tespie
Eros i Psyche – opera Ludomira Różyckiego
Zaślubiny Psyche z Amorem” – Giulio Romano
Odyseusz i Penelopa – Francisco Primaticco
Alegoria miłości – obraz Agnola Bronzina
Święto miłości – obraz A. Watteau
Muzyka miłości – A. Watteau
Kwietniowa miłość – Artur Hughes
Trzy Gracje i Kupidyn – Bertel Thorvaldsen
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T23:31:15+01:00
Literatura:
Abelard i Heloiza
Asnyk Adam Między nami nic nie było
Baczyński Kamil Biała magia
Biblia
Borowski Tadeusz Pożegnanie z Marią
Bułhakow Michaił Mistrz i Małgorzata
Bursa Andrzej Honor rycerski
Bursa Andrzej Miłość
Byron Georg Giaur
Camus Albert Dżuma
Cervantes Saavedra Miguel de Don Kichot
Corneille Pierre Cyd
Daniel Naborowski Do Anny
Dante Alighieri Boska komedia
Dostojewski Fiodor Zbrodnia i Kara
Dzieje Tristana i Izoldy
Fredro Aleksander Śluby panieńskie, czyli magnetyzm serca
Fredro Aleksander Zemsta
Gaczyński Konstanty Ildefons Laura i Filon
Goethe Johan Wolfgang Cierpienia młodego Wertera
Goethe Johan Wolfgang Faust
Gombrowicz Witold Ferdydurke
Goszczyński Seweryn Zamek Kaniowski
Grochowiak Stanisław Do pani
Guillaume Apollinaire Listy do Madeleine
Herbert Zbigniew H.E.O.
Hłasko Marek Najświętsze słowa naszego życia
Hłasko Marek Pierwszy krok w chmurach
Homer Iliada
Homer Odyseja
Iłłakowiczówna Kazimiera Opowieść małżonki św. Aleksego
Iwaszkiewicz Jarosław Brzezina
Iwaszkiewicz Jarosław Witraże
Jane Austin Duma i uprzedzenie
Karpiński Franciszek Laura i Filon
Kielar Marzanna Bogumiła Nagość
Kochanowski Jan Do Hanny
Kochanowski Jan O miłości
Krasiński Zygmunt Nie-Boska komedia
Kuncewiczowa Maria Cudzoziemka
Laclos Choderlos de Niebezpieczne związki
Legenda o św. Aleksym
Legendy o królu Arturze i rycerzach okrągłego stołu
Lechoń Jan Spotkanie
Leśmian Bolesław Urszula Kochanowska
Leśmian Bolesław W malinowym chruśniaku
Malczewski Antoni Maria
Marlowe Christopher Tragiczna historia doktora Fausta
Marquez Gabriel Garcia Miłość w czasach zarazy
Mickiewicz Adam Do *** na Alpach w Splungen
Mickiewicz Adam Do M***
Mickiewicz Adam Dziady. Część II
Mickiewicz Adam Dziady. Część IV
Mickiewicz Adam Konrad Wallenrod
Mickiewicz Adam Pan Tadeusz
Mickiewicz Adam Romantyczność
Mickiewicz Adam Świtezianka
Mitologia
Młodożeniec Stanisław Radioromans
Molier Skąpiec
Molier Świętoszek
Morsztyn Jan Andrzej Cuda miłości
Morsztyn Jan Andrzej Do Panny
Morsztyn Jan Andrzej Do trupa
Mrożek Sławomir Tango
Orzeszkowa Eliza Nad Niemnem
Owidiusz Przemiany
Owidiusz Sztuka kochania
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria Miłość
Petrarka Francesco Sonety do Laury
Piosenka nieprzyzwoita
Prus Bolesław Faraon
Prus Bolesław Kamizelka
Prus Bolesław Lalka
Puszkin Aleksander *** Pamiętam nagłe zachwycenie...
Reymont Stanisław Władysław Chłopi
Rousseau Jan Jakub Nowa Heloiza
Safona Zazdrość
Shakespeare Wiliam Makbet
Sienkiewicz Henryk Krzyżacy
Sienkiewicz Henryk Quo vadis
Sienkiewicz Henryk Trylogia
Słowacki Juliusz Balladyna
Słowacki Juliusz Kordian
Słowacki Juliusz Ojciec zadżumionych
Słowacki Juliusz W Szwajcarii
Stendhal Czerwone i czarne
Szekspir Wiliam Hamlet
Szekspir Wiliam Romeo i Julia
Temajer Kazimierz Ja, kiedy usta...
Tuwim Julian Wiosna. Dytyramb
Villon Franciszek Ballada o paniach minionego czasu
Witkiewicz Stanisław Ignacy Szewcy
Wojaczek Rafał Prośba
Wyspiański Stanisław Wesele
Zabłocki Franciszek Fircyk w zalotach
Żeromski Stefan Ludzie bezdomni
Żeromski Stefan Syzyfowe prace


Malarstwo:
Brandt Józef Pożegnanie
Bronzin Agnol Alegoria miłości
Bronzino Agnolo Alegoria czasu i miłości
Chlabicz Bożena Miłość Zwycięska
Doyce William Rachela spotyka Jakuba przy studni
Durer Albrecht Hiob z żoną
Dyck Anthony van Rinaldo i Artemida
Jordaens Jacob Meleager i Atlanta
Klimt Gustaw Pocałunek
Kokoschka Oskar Narzeczona wiatru
Kokoschka Oskar Para zakochanych z kotem
Malczewski Jacek Śmierć Ellenai
Masaccio Adam i Ewa wygnani z raju ziemskiego
Millais John Everett Śmierć Romea i Julii
Thorvaldsen Bertel Trzy Gracje i Kupidyn
Tiepolo Gianbattista Rachela siedząca na posążkach ojca
Tour Georges de la Hiob wyszydzany przez żonę
Tycjan Miłość niebiańska i miłość ziemska
Vouet Simon Amor i Psyche
Waliszewski Zygmunt Wyspa miłości
Watteau Antoine Muzyka miłości
Watteau Antoine Święto miłości

Rzeźba:
Bernini Apollo i Dafne
Bogucki Emilia i Jarosław Adam i Ewa
Brancusi Constantin Pocałunek
Canova Antonio Amor i Psyche
Canova Antonio Psyche budzona przez pocałunek Kupidyna
Delfin Victor Pocałunek
Lizypp Eros napinający łuk
Maillol Aristide Pożądanie
Praksyteles Eros
Rodin Francois Auguste Rene Pocałunek
Rodin Francois Auguste Rene Amor
Shing Tsang Cheung Pocałunek

Film:
Krótki film o miłości reż. Krzysztof Kieślowski
Lato miłości reż. Paweł Pawlikowski
Moulin Rouge reż. Baz Luhrmann
Na ostrzu reż. Paul Michael Glaser
Niebieski reż. Krzysztof Kieślowski
Pokuszenie reż. Barbara Sass
Pręgi reż. Magdalena Piekorz
Rok spokojnego słońca reż. Krzysztof Zanussi
Szkoła uczuć reż. Adam Shankman
Tylko mnie kochaj reż. Ryszard Zatorski
Tytanic reż. James Cameron
Waleczne serce reż. Mel Gibson
Zakochana Jane reż. Julian Jarrold
Zakochany Molier reż. Laurent Tirard
Zakochany Szekspir reż. John Madden

Muzyka:
Bizet Georges Carmen
Błaszczyk Ewa Jeżeli miłość jest
Breakout Tysiąc razy kocham
Krajewski Seweryn Kiedy mnie już nie będzie
Łzy Zamykasz drzwi i odchodzisz
Magda Umer Oczy tej małej
Puccini Giacomo Madam Butterfly
Rodowicz Maryla Małgośka
Schumann Robert Miłość i życie kobiety
Skaldowie Nie widzę ciebie w mych marzeniach
Szałapak Anna Ucisz serce
Verdi Giuseppe Moc przeznaczenia
Verdi Giuseppe Traviata
3 4 3