23. Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmniej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od:
a) nazw państw-
b) nazw regionów(miast)-
c) nazw kontynentów-
d) imion bogów lub postaci mitologicznych-
e) nazwisk wybitnych uczonych-
f) nazw planet-
g) określeń ich właściwości fizycznych-

Proszę o szybką odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2009-10-09T15:07:05+02:00
A. Polon (Po) - Polska
b.Kaliforn (Cf) - Kalifornia
c.Europ (Eu) - Europa
d.Promet (Pm) - Prometeusz
e.Pluton (Pu) - Bóg świata zmarłych
f.Uran (U) - Uran
g.Neon (Ne) - Neon, Lampa
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T15:10:26+02:00
A) nazw państw- German
b) nazw regionów(miast)- Hel
c) nazw kontynentów- Ameryk
d) imion bogów lub postaci mitologicznych- Neptun
e) nazwisk wybitnych uczonych- Einstein
f) nazw planet- Pluton
g) określeń ich właściwości fizycznych- Neon
28 3 28
2009-10-09T17:19:03+02:00
A) nazw państw- polon, german
b) nazw regionów(miast)- kaliforn
c) nazw kontynentów- europ
d) imion bogów lub postaci mitologicznych- promet
e) nazwisk wybitnych uczonych- Rutherford, Einstein
f) nazw planet- uran, pluton
g) określeń ich właściwości fizycznych-
15 4 15