Na zakończenie rajdu dla uczestników i ich gości zorganizowano ognisko.Dla każdej osoby przygotowano dwie kiełbaski.Ile kiełbasek przygotowano łącznie,jeżeli wszyscy uczestnicy ogniska,a było ich mniej niż 400,siedzieli na 51 kocach,na każdym po tyle samo,a 7/12 osób miało żółte czapki?

2

Odpowiedzi

2010-02-08T09:54:49+01:00
X-ilość osób

x<400
x-liczba podzielna przez 51 (bo na tylu kocach siedzieli) oraz przez 12 bo
7/12 x -ilość osób z żółtymi czapkami
Najmniejszą wspólną wielokrotnością tych liczb jest zatem 204
bo 204:51=4
204:12=17
Czyli było 204 osób
zatem
204 *2=408 kiełbasek
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T10:10:38+01:00
X - ilośc osob
x<400
X musi być podzielny przez 51 i 12 (bo siedzieli na 51 kocach i 7/12 ma zolte czapki)
Wiec szukamy najmniejszej wspólnej wielokrotności liczby 51 i 12
bedzie to 204
204 : 51 = 4
204 : 12 = 17
było 204 osoby więc jesli dwie kielbaski dla kazdego to:
204 * 2 = 408
Odp. POtrzeba 408 kielbasek
2 5 2