Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T10:12:17+01:00
2H2 + O2 = 2H2O
x dm3 1 szklanka, czyli 250 ml, czyli 250 g
mcz wody= 2x1 + 16= 18 u, czyli masa 1 mola wody jest równa 18 g/mol
Jeżeli reagują 2 mole wodoru, czyli 2 x 22,4 dm3, to powstaje 2 mole wody, czyli 2 x 18g
Jeżeli reaguje X dm3 wodoru to powstaje 250 g wody.
Proporcja: 44,8 dm3 – 36 g
X- 250 g X = 311,11 dm3

Odp: Aby otrzymać szklankę wody należy spalić 311,11 dm3 wodoru
5 2 5
2010-02-08T11:44:45+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Gęstość wody wynosi 1g/cm3, a 1ml=1cm3, więc 250ml=250g
mH2O=2*1u+1*16u=18u
2 H2 +O2--->2 H2O
xdm3 H2------250g wody(dane i szukane z treści zad.)
2*22,4dm3-----2*18g wody
x=2*22,4*250/2*18
x=311,1dm3 wodoru
PROSZĘ BARDZO
3 3 3