Odpowiedzi

2010-02-08T10:28:23+01:00
X - rzuty za 2 punkty
y - rzuty za 3 punkty
x + y = 13 obliczamy x = 13 - y
2x + 3y = 33
2(13 - y) + 3y = 33
26 - 2y + 3y = 33
y = 33 - 26 = 7
x + y = 13
x + 7 = 13
x = 13 - 7 = 6
odp
było 6 rzutów za 2 punkty i 7 za 3 punkty
6 5 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:11:14+01:00
Dane:
rzuty za 2 punkty --> x
rzuty za 3 punkty --> y
ilość rzutów - 13
ilość punktów - 33

x + y = 13 (wyznaczamy x)
x = 13 - y

2x + 3y = 33 (teraz zamiast x podstawiamy 13-y)
2*(13 - y) + 3y = 33
26 - 2y + 3y = 33
y = 33 - 26
y = 7

x + y = 13 (podstawiamy zamiast y liczbe 7)
x + 7 = 13
x = 13 - 7
x = 6

Odp. Rzutów za 2pkt było 6, a rzutów za 3pkt było 7.

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
12 4 12