Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T10:37:26+01:00
Sahel jest to wąski pas półpustynny na południowych obrzeżach Sahary
33 3 33
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T10:37:31+01:00
To region geograficzny w Afryce, obejmujący tereny wzdłuż południowych obrzeży Sahary i północnych obrzeży bardziej wilgotnego Sudanu.

21 3 21
2010-02-08T10:42:59+01:00
Sahel – region geograficzny w Afryce,
obejmujący tereny wzdłuż południowych
obrzeży Sahary i północnych obrzeży bardziej
wilgotnego Sudanu.Obszar ten cechuje się klimatem półsuchym,
z porą wilgotną trwającą tylko w trakcie pory deszczowej, czyli ok
2-3 miesiące. Sahel ma duże problemy jeżeli chodzi o wodę pitną.
Roczna suma opadów wynosi od 100 do 200 mm na północy, do ok. 300 mm na południu.
Pora sucha trwa maksymalnie 10 miesięcy, roślinność głównie półpustynna i stepowa,
koczownicze pasterstwo, głównie bydła.
Uprawia się też proso, orzechy ziemne i bawełnę.
Obszar nawiedzany suszami, które pociągają za sobą liczne straty
w ludziach i gospodarce regionu.
W wyniku nadmiernego wypalania traw niezbędnego do wypasu coraz większych ilości bydła,
Sahel staje się pustynią.
Dochodzi do desertyfikacji, czyli pustynnienia strefy Sahelu.
21 3 21