Odpowiedzi

2010-02-08T10:53:58+01:00
4 Cu-----------------CO2
4mole Cu---------12g+32g=44g
x moli----------------------11g
x=4mole *11g/44g
x= 1 mol
odp:otrzymamy 1 mol Cu.
2010-02-08T10:56:10+01:00
Witam
2 Cu2O + C = 4 Cu + CO2
4 mole Cu--------------44g CO2
x-------------------- 11g
-----------------------------------
x = 4mole*11g/44g = 1 mol Cu

pozdrawiam
czarnadziura
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T11:17:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MC=12u
mO=16u
mCO2=1*12u+2*16u=44u

2Cu2O+C-->4Cu+CO2
4 mole Cu-------44g CO2(dane z reakcji)
zmoli Cu--------11g CO2(dane i szukane z treści zad.)
x=4*11/44
x=1mol Cu
1 5 1