Odpowiedzi

2010-02-08T11:59:45+01:00
Dane
a=3cm
h=10cm
OBL Pc,V

Pole podstawy to 5 pol trojkata
α=360/5=72°
r-promien okr. wpisanego w podstawe
r=a/2*ctg(α/2)
Pp=5*1/2*a*r=5/2*3*3/2*ctg36°=45/4*1.3763=15,48
Pc=2Pp+5ah=2*15,48+5*3*10=180,97
V=Pp*h=15,48*10=154,8
ODP
Pc=180,97cm²
V=154,8cm³

Pozdrawiam
Hans


Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T12:00:00+01:00
H=10cm
a=3cm
Pp=3*5=15cm²
Pb=(10+3)*5=13*5=65cm²
Pc=2Pp+Pb
Pc=2*15cm²+65cm²=30cm²+65cm²=95cm²
V=Pp*H
V=15*10=150cm³